BoekenBlog - Eveline Boeken

Heb jij het al gedaan? Een boek in je tas stoppen, een flink eind lopen en een terrasje vinden om te lezen? Het is die tijd van het jaar!

Als je slim bent kies je een boek dat jou helpt bij je projectmarketing. Waarom? Omdat dat een ondergeschoven onderdeel van het managen van een project blijft. Dat is zonde! Het is leuk om te doen en helpt je enorm op weg. Daarom las ik in mei twee boeken van Aartjan van Erkel. Samen met Fabienne, mijn accountability partner en vaste balafspraak op maandagochtend, las ik Maak ze Gek! en Nummer 1.

Maak ze gek met jouw projectmarketing!

Maak ze gek! las ik ook direct toen hij uitkwam. Bij het herlezen waren er herinneringen aan voornemens die ik nooit heb uitgevoerd, was er verwondering over de dingen die ik nu als logisch ervaar en waren er hele nieuwe inzichten.

Nummer 1 las ik op papier en luisterde ik direct daarna. Het boek maakt een verlangen in me wakker. Ik vind marketing al iets heel leuks en ‘doe er aan’ voor mijn bedrijf en mijn projecten, maar dit boek moedigt aan om nog verder te gaan. En het nog leuker te gaan vinden.

Nu hoor ik je denken “doet ze marketing in haar projecten?”.

Ja! Ik doe aan projectmarketing. Dat zorgt voor opgetrokken wenkbrauwen en uitspraken als “we zijn een overheid, wij verkopen niet” en toch houd ik vol. Met een hele goede reden!

Op nummer 1 staat de interne projectmarketing

De projectmarketing in de organisatie zorgt dat collega’s het goede verhaal over het project vertellen. Zij komen op verjaardagen en praten daar (ook) over hun werk. Zij krijgen vragen als “ik las in de krant over de bouw van dat hotel, ben je daarbij betrokken?” Het is slechts een van de momenten waarop zij het juiste, beste, leukste verhaal willen vertellen.

Projectmarketing naar buiten is onderdeel van de bewonersparticipatie. Participatie is intensief. We vragen mensen om avonden aanwezig te zijn en met ons te weren aan projecten. Dat zoen zij vanuit hun eigen belang, maar dat belang aanreiken en de samenwerking promoten zorgt zij ook daadwerkelijk constructief aan tafel willen zitten.

Ik schreef er al eens een blog over: Projectmarketing als motor van jouw project.

De links in dit artikel zijn affiliate links. Als jij via zo’n link een boek koopt, ontvang ik een kleine bijdrage als dank voor het aanraden van het boek. Dat betekent niet dat jij geld terugkrijgt als je het niet eens bent met het aantal sterren dat ik een boek gaf 😉

BoekenBlog: Deze 2 boeken lees jij om je projectmarketing een boost te geven!

Eveline

Eveline Mos is een gepassioneerde professional op het gebied van projectmanagement, visueel faciliteren, NLP en Deep Democracy. Met haar bedrijf, MOS Projectfacilitator, is ze een autoriteit geworden op het gebied van effectief projectmanagement en het creëren van betrokken en inclusieve samenwerkingen. Met haar ruime ervaring in projectmanagement en haar artistieke talent als visueel facilitator, helpt Eveline organisaties om de samenwerking binnen teams te verbeteren en het verhaal van het project effectief over te brengen aan bewoners, samenwerkingspartners en andere betrokkenen. Ze maakt gebruik van NLP en Deep Democracy om communicatie en besluitvorming op een krachtige manier te bevorderen.

Geef een reactie